تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
زندگی جنسی و دخول پس از سکته مغزی چگونه تغییر می کند؟
منوی اصلی
آرشیو وبلاگ

اگر شما بخشی از افرادی هستید که سکته کرده اند ، ممکن است متوجه برخی تغییرات در زندگی جنسی خود شوید. سکته مغزی به ندرت دلیل مستقیم اختلال عملکرد جنسی است ، اما استرس ناشی از این واقعه می تواند به بدتر شدن عملکرد جنسی کمک کند. منبع مطلب

استرس ناشی از سکته مغزی تقریباً بلافاصله ظاهر شد و بیماران و نزدیکان آنها را حتی پس از ترک بیمارستان همراهی کرد. آنها با چالش های جدیدی روبرو هستند ، مانند:

به دنبال یک رژیم دارویی
عادت به عواقب سکته مغزی ، مانند پارسی یا فلج اندام.
به ناچار ، این تغییراتی که در سبک زندگی بیماران رخ می دهد ، بر روابط با شریک زندگی نیز تأثیر می گذارد. پویایی رابطه و به ویژه جنبه جنسی یک رابطه عاشقانه می تواند حداقل به طور موقت تحت تأثیر برخی شرایط که می تواند نتیجه سکته مغزی باشد ، مانند آفازی (ناتوانی در گفتار یا درک گفتار گفتاری) ، همی پلژی (فلج یک نیمه) بدن) یا همی پارزی (ضعف نسبی نیمی از بدن).

همانطور که قبلاً ذکر شد ، سکته مغزی دلیل مستقیم اختلال عملکرد جنسی نیست. مطالعات نشان می دهد که بیماران نیاز به یک دوره سازگاری دارند که طی آن زندگی جنسی آنها تغییر می کند و دشوارتر می شود. به عنوان مثال ، 80٪ از مردانی که پس از سکته مغزی از اختلال نعوظ رنج می بردند ، توانستند چند ماه بعد عملکرد جنسی خود را بازیابند. با این حال ، برخی از زوجین مدت طولانی اثرات سکته را تجربه می کنند. در اینجا برخی از دلایل این امر ذکر شده است:

ترس از سکته جدید


 
بسیاری از افراد بر این باورند كه به محض اینکه دچار سكته مغزی شوند ، تحریك همراه با رابطه جنسی آنها را در معرض خطر بروز چنین حادثه دیگری قرار می دهد. با این حال ، این بسیار نادر است. در موارد نادر ، ممکن است توسط پزشکان به بیماران مبتلا به بیماری قلبی عروقی زمینه داده شود که فعالیت بدنی خود را برای جلوگیری از حمله قلبی محدود کنند.

مطالعات نشان می دهد که این ترس از بیماران مبتلا به سکته مغزی بعدی است که علت اصلی اختلال عملکرد جنسی و وخامت زندگی جنسی است. علاوه بر این ، حدود 50٪ از شرکای بیماران سکته مغزی نیز اظهار نگرانی در مورد سلامتی شریک زندگی صمیمی خود کرده و از شروع صمیمیت می ترسند.

کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی پس از سکته مغزی به دلایل روانشناختی از جمله کاهش عزت نفس ، عدم اطمینان در مورد آینده رابطه عاشقانه و مشکلات در پذیرش شرایط جدید انتظار می رود. بعلاوه ، ممکن است با مصرف برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی یا داروهای درمان فشار خون بالا ، میل جنسی تحت تأثیر منفی قرار گیرد.

بی حرکتی

سکته مغزی می تواند در قسمت های مغز مرتبط با حرکت اندام تأثیر بگذارد و منجر به فلج موقتی یا دائمی شود. این امر به طور حتم تأثیر منفی بر زندگی جنسی شرکا دارد و زمان می برد تا آنها با شرایط جدید سازگار شوند.

افسردگی

تعدادی از مطالعات نشان داده است که افسردگی پس از سکته مغزی می تواند هم بر بیمارانی که یک سانحه عروقی مغزی مشابه را تجربه کرده است و هم بر شریک زندگی خود تأثیر بگذارد. هنوز مشخص نیست که افسردگی پس از سکته مغزی یا داروهای تجویز شده برای درمان این بیماری منجر به اختلال عملکرد جنسی می شود.

صفحات وبلاگ

پیوندهای روزانه
نظرسنجی
پشتیبانی